"Well, I'm gonna get out of bed every morning... breathe in and out all day long.
Then, after a while I won't have to remind myself to get out of bed every morning and breathe in and out...
and, then after a while, I won't have to think about how I had it great and perfect for a while."

Σάββατο, 16 Οκτωβρίου 2010

ΒΛΕΦΑΡΟ ΜΟΥ


Άλλη ανάρτηση είχα κάνει. Δεν με ήθελε. Τι να μην κάθεται η γραμματοσειρά, να κάνει τα δικά της, τι να μην ανεβαίνει το τραγούδι... Δεν επέμεινα, την κατέβασα. Ίσως έρθει άλλη στιγμή η ώρα της, ίσως ποτέ. Τώρα πάντως δεν με ήθελε.

Όταν ξεσκόνιζα τα τραγούδια μου για να βρω εκείνο που ήθελα να την συνοδεύει, έπεσα πάνω σ' αυτό και το ξαναθυμήθηκα.




Το συνδύασα με μία κουβέντα που είχα αργά χθες το βράδυ με την Μάγια και το παιχνίδι της. Της έλεγα ότι δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης που να εμπίπτει σ' αυτήν την κατηγορία, ώστε να μπορώ να παίξω. Όμως σήμερα που το άκουγα, σκέφτηκα πόσοι υπάρχουν σαν κι εμένα, που δεν έχουν καμμία σχέση με την δημοτική μουσική.

Ο Χρόνης Αηδονίδης, γνωστός ως Το Αηδόνι της Θράκης, ευτυχώς δεν μ' έχει ανάγκη για να τον "κάνω γνωστό". Είναι πασίγνωστος και καταξιωμένος και όχι αδίκως. Εγώ είχα πλήρη μεσάνυχτα. Για όσους έχουν πλήρη μεσάνυχτα λοιπόν, παίζω κι εγώ το μπλογκοπαίχνιδο της Μάγιας:


Όταν ήταν να δώσω εξετάσεις στην δραματική σχολή του Εθνικού, προ αμνημονεύτων χρόνων, χρειαζόταν να εξεταστούμε μεταξύ άλλων, και στους ελληνικούς χορούς. Όσοι με ξέρουν, άνετα καταλαβαίνουν τι έπαθα όταν το έμαθα. Επιστράτευσα μία φίλη, η οποία είχε τελειώσει Γυμναστική Ακαδημία, με ειδικότητα στους ελληνικούς χορούς. Περάσαμε ώρες ατέλειωτες να μου βάζει ν' ακούω διάφορα είδη, μπας και κάποιο μου κάνει κλικ, να κάτσουμε μετά να μου το μάθει. Ήταν όρος απαράβατος το να μου αρέσει, γιατί αλλιώς φαντάζεστε το αποτέλεσμα... Κι εκεί που κοντεύω να αυτοπυρποληθώ από αυτά που ακούω για τόσες ώρες, ακούω κάτι και μένω άναυδη. Δεν θα την ξεχάσω ποτέ αυτή την φωνή. Ομολογουμένως, μου έκανε "κάτι" κι ο ρυθμός, και λέω στη φίλη μου, "ναι, αυτό το ακούω και θέλω να σηκωθώ να χορέψω". Ήταν ένας Θρακιώτικος Ζωναράδικος, αν θυμάμαι καλά. Σε κάποιο διάλειμμα από τις πρόβες, της είπα ότι αυτός ο άνθρωπος έχει μαγική φωνή και απορώ πως δεν είναι γνωστός. Της έφυγε το τσιγάρο από χέρια της κοπέλας, και μου είπε "μην το πεις παραέξω... είναι Ο ΧΡΟΝΗΣ ΑΗΔΟΝΙΔΗΣ!!! Δηλαδή αν δεν είναι αυτός γνωστός, τότε ποιος???".


Είτε τον ακούτε πρώτη φορά, είτε τον ξέρετε χρόνια, είτε, είτε, είτε... ακούστε αυτό το τραγούδι... Θεωρώ ότι αυτή η φωνή, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΓΙΞΕΙ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΨΥΧΗ. Η κυτταρική μας μνήμη? Δεν ξέρω... Αλλά ειδικά με το συγκεκριμένο, εγώ αισθάνομαι να συναντιέμαι με τα πιο όμορφα κομμάτια του εαυτού μου, της ύπαρξής μου...





Εδώ η προσωπική του ιστοσελίδα και εδώ από Βικιπαίδεια.

17 σχόλια:

  1. εεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!κλαίω ...αχ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντε κι αφού σκούπισα τα ζουμιά που δεν μ άφηναν να δω το πληκτρολόγιο ενα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ για την επιλογή και την ευαισθησία σου πουλάκι μου!!!
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εστρέλλα μου έπαιξες !!!!
    ευχαριστώ :))

    και επάξια .
    ούτε γω τον ήξερα τον κύριο χρόνη αηδονίδη .
    και μένα μου χάιδεψε κάποια δική μου χορδή βαθιά .
    κατάλαβα απολύτως αυτο που ένοιωσες .


    πάω να διαβάσω για κέινον .
    πωπωπωωωω εκπαιδευτικό έγινε το blogging
    και ποιός θα φανταζόταν ότι το άρχισα η αρχικοπάνα !!!
    πόσο το φχαριστιέμαι όλο αυτο το ΝΕΟ !



    φιλιά πολλά
    χχχχχχχχχχχχχχχ

    υγ.να μην έχουμε κάμερες τότε να σε δω στο δημοτικό dance !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @faraona

    Φαραώνα μου...
    χαίρομαι αφάνταστα που τέτοιο σχόλιο είναι πρώτο πρώτο σ' αυτήν την ανάρτηση.

    Αλήθεια, μου έδωσες μεγάλη χαρά, και σ' ευχαριστώ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ γι' αυτό!!!

    Νά 'σαι καλά...
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ




    @maya

    Ναι, έπαιξα!
    Είδες καμμιά φορά? When least expected...

    Έμαθες κάτι από μένα? Τι χαρά!

    Κι εσύ τό 'νιωσες, ε? Δεν είναι μαγικό? Χωρίς να μπορείς να εξηγήσεις πως και γιατί, από κάτι που ποτέ δεν θα το περίμενες.

    Να μού 'λεγε κανείς εμένα, θ' ακούσεις δημοτικό νανούρισμα, και θα λιώσεις...

    Σ' ευχαριστούμε για το παιχνίδι σου, έχουμε ανακαλύψει όλοι πολύ ενδιαφέροντα πράγματα!

    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    Υ.Γ. Α, όλα κι όλα, τό 'χα!!! Η φίλη μου είχε ενθουσιαστεί, μου έλεγε ότι το θεωρούσε απίστευτο! Ότι το χόρευα λες και κάνω από παιδί χορό σε σύλλογο!!!!!!!!!!! Μα δεν έλεγα τυχαία εγώ, αγάπη μου, "πρέπει να μου αρέσει και να θέλω να χορέψω"... ξέρω εγώ τι λέω! Το να μάθεις τα βήματα είναι το λιγότερο... Από αλλού πηγάζει κι ο χορός κι όλες οι τέχνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Προς όλους

    Κατάφερα και ανέβασα το mp3 μου δίπλα, τελικά.

    Εκεί θα απολαύσετε και τη μουσική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπεροχο!!!

    -και τοσο λυπητερο..

    δεν θα αντεξω να το ακουσω ολο
    δεν θελω να κλαψω ..

    ειναι ομως υπεροχο !

    κι οχι τιποτα αλλο αλλα ανεβαζετε τον πηχυ κι αλλο κι εσυ και ο ανακτας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Talisker

    Ναι, είναι ΤΟΣΟ υπέροχο...

    Αλλά αυτό το λυπητερό, που μας βγάζει... δεν είναι περίεργο?

    Εννοώ, πρόκειται για νανούρισμα... αλλά - εγώ τουλάχιστον - το νιώθω σαν μοιρολόι, ένα πράμα. Όχι μανιάτικα τύπου! Σε σκίζει μεν, αλλά με νυστέρι, όχι με κουζινομάχαιρο...

    Τέλος πάντων, δεν θα επεκταθώ, απλά μου κάνει εντύπωση που όποιος το ακούει θέλει να κλάψει.

    Καλημέρα μας!!!
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κάθε τι ΑΠΟΛΥΤΩΣ τρυφερό
    αγγίζει τόσο λεπτές χορδές μέσα μας που ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι είναι λυπητερό.
    Ακούστε το πολύ προσεκτικά και να παρατηρείτε τον εαυτό σας την ώρα που το ακούτε ....θα δείτε οτι ο ήχος του ακουμπάει στο κέντρο του κεφαλιού,προχωράει στο μέσον του στήθους και φτάνει μέχρι τα νύχια.

    Σε κάθε τι που ακούμε, ΑΝ μας συγκινεί θετικά , η διαδρομές του ήχου είναι πάντα οι ίδιες.

    μας έστειλες Negma...μας έστειλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. αυτά είναι!
    στη μια βρίσκεις Χρόνη Αηδονίδη (έκπληξις Α) και στην άλλη Tarja Turunen (έκπληξις Β) και ξαφνικά νομίζεις ότι έμπλεξες τα μπλόγκια σου!!!!

    τον ήξερα τον Αηδονίδη και ...δεν τον ήξερα!
    βλέπεις κάποτε μου δημιουργήθηκε τεράστια απέχθεια για το δημοτικό/δημώδες!

    παραδέχομαι ότι ο άνθρωπος στέκει στην κορυφή του είδους εδώ και πάμπολλα χρόνια με εκπληκτικές φωνητικές δυνατότητες αλλά...
    ΠΕΣ ΤΟ ΜΟΥ ΝΑ ΜΠΩ ΒΡΑΔΥ!!!!

    χααχαχχααχα!

    kisses!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @faraona

    Πόσο δίκιο έχεις... πόσο δίκιο!

    Τουλάχιστον σας έστειλα σε ωραίο μέρος... ;)




    @drunk tank

    Είμαστε γυναίκες γεμάτες εκπλήξεις, τι να κάνουμε?

    Γιατί όμως τό 'θελες βράδυ? Να σε νανουρίσει ήθελες???????? ;Ρ

    Καλημέρες και φιλιά!!!
    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    (γιατί είσαι ξύπνιος πρωί πρωί Κυριακάτικο??????)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. γιατί ρωτάς τον στιχάκια ?
    συγνώμη, για σένα είναι ΑΡΓΑ ξαφνικά ?????????
    ΕΣΥ τι κάνεις πρωί πρωί !

    και ποιά είναι η tarja ?
    έχασα κάποιου την ανάρτηση ..?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαγιουλίτα δεν φαντάζομαι να περιμένεις να σου απαντήσω τι κάνω τέτοια ώρα, ε???

    Τάλι, πάω να πάρω τον μικρό εγώ, κι έρχομαι.

    Τα λέμε από αλλού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. (αν και η δημοτική μουσική δεν είναι αυτή που επιλέγω ν΄ακούσω με ευχαρίστηση)
    Ο Χρόνης Αηδονίδης, γνώστης της βυζαντινής μουσικής, είναι πράγματι κάποιος με τον οποίο δεν περίμενα ν΄ασχοληθεί κάποιο άτομο νέο σε ηλικία, ειδικότερα αν δεν αγαπάει τη μουσική αυτή..!
    Εύγε!

    (να προσθέσω ότι στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 τραγούδησε στην τελετή λήξης!)

    Καλησπέρα!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ..δε κατάλαβα ότι ήταν του παιχνιδιού.. αλλά τελικά έχεις δίκιο.. παρ'ότι θεωρώ ότι ο αιδωνίδης κι ο σαλέας βγαίνουν απο τα όρια του δημοτικού.. το οποίο λόγω χωριάτας μάνας.. το ακούω γενικά ευχάριστα.. :):)
    να πω την αμαρτία μου.. επιδή το καβουρντησήρι μου δίνει πρωτεραιώτητα στα πολυμέσα.. αλλά έχει γεράσει το καιμένο.. εκνευρίζομαι μέχρι να καταφέρω να κλίσω τη μουσική.. και πολλές φορές δε τα καταφέρνω και κολλάει.. αυτή τη φορά την έβαλα και δεύτερη και τρίτη φορά.. τις 2 πρώτες έκλαψα.. είχα πάρει φόρα από κάτι που διάβαζα πριν.. ε την τρίτη το πήρα πιο ψύχραιμα.. :):)
    κάτσε να δω αν βρω τους στιχους.. :):)
    σε θυμήθηκα το βράδυ λόγω εντοποιώτητας.. :):)
    καλημέρα και καλή εβδομαδα :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρόνια πολλά !Να την χαίρεσαι και πάντα αγαπημένες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή