"Well, I'm gonna get out of bed every morning... breathe in and out all day long.
Then, after a while I won't have to remind myself to get out of bed every morning and breathe in and out...
and, then after a while, I won't have to think about how I had it great and perfect for a while."

Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2009

Hope it snows enough...


"Θα ‘ρθει καιρός που όλοι θα ξέρουμε γιατί γίνονται όλ’ αυτά, γιατί αυτός ο πόνος. Δε θα υπάρχουν πια μυστήρια. Τώρα όμως πρέπει να ζήσουμε, πρέπει να δουλέψουμε. Μόνο να δουλέψουμε!... Αύριο θα φύγω μόνη. Θα είμαι δασκάλα στο σχολείο... Θ’ αφιερώσω όλη μου τη ζωή σε κείνους που θα τους είναι χρήσιμη. Τώρα είναι φθινόπωρο, γρήγορα θα ’ρθει ο χειμώνας να τα σκεπάσει όλα με το χιόνι. Αλλά εγώ θα δουλεύω, θα δουλεύω!..."








(Άντον Τσέχωφ, Οι τρεις αδελφές, Ειρήνα)

22 σχόλια:

  1. ναι, να δουλέψουμε..., να ζήσουμε..., να φανούμε χρήσιμοι σε αυτούς που μας έχουν ανάγκη...

    η ρεαλιστική πλευρά της ελπίδας.

    εξαιρετικό απόσπασμα διάλεξες, Στελλάρα!

    να έχεις μια όμορφη μέρα και μια όμορφη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @bright Φω

    Γι' αυτό γουστάρω τα σχόλια και δεν τα κλείνω ποτέ... Το λέω γιατί σήμερα ήταν μία από τις ελάχιστες φορές που έχω νιώσει πως θά 'θελα νά 'ταν κλειστά.

    Χαίρομαι για σένα που το εισπράττεις έτσι... Τι αισιόδοξο!

    Εδώ συναντούμε 2 και 3 αναγνώσεις σε δικά μας κείμενα, να μην έχει ο Τσέχωφ?????? 25 άτομα να γράψουν, 25 αναγνώσεις μπορούμε να συναντήσουμε...

    Καλημέρες και φιλούμπες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εμένα πάλι γιατί μου ήρθε στο μυαλό αυτό:

    "...Είναι Μαρία, δε θέλω να λέω ψέματα,

    δύσκολοι καιροί και θα' ρθουνε κι άλλοι

    δε ξέρω, μην περιμένεις κι από μένα πολλά

    τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω

    κι απ' όσα διάβασα ένα κράτησα καλά

    Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος

    Θα την αλλάξουμε τη ζωή

    ...παρ' όλα αυτά Μαρία"...


    καλή μας εβδομάδα
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Κωνσταντίνος Π

    Πολύ αγαπημένο ποίημα από πολύ αγαπημένη ποιήτρια. (Το μεταφέρω παρακάτω ολόκληρο, για να γνωρίζουν όλοι που αναφερόμαστε).

    Κάτι αισιόδοξο έχει κι αυτό μέσα στην πίκρα του, Κων/νε μου. Και για σένα χαίρομαι λοιπόν, που βρήκες κάτι θετικό ή ελπιδοφόρο στο απόσπασμα αυτό, όπως η Φω.

    Φιλιά και καλημέρες!

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Θα 'ρθει καιρός
    που θ' αλλάξουν τα πράγματα
    να το θυμάσαι Μαρία
    θυμάσαι Μαρία στα διαλείμματα
    εκείνο το παιχνίδι που τρέχαμε
    κρατώντας τη σκυτάλη
    Μη βλέπεις εμένα μην κλαις
    εσύ είσαι η ελπίδα
    Ακου, θα 'ρθει καιρός
    που τα παιδιά θα διαλέγουν γονιούς
    δε θα βγαίνουν στην τύχη
    δεν θα υπάρχουν πόρτες κλειστές
    με γερμένους απ' έξω
    και τη δουλειά θα τη διαλέγουμε
    δε θα 'μαστε άλογα
    να μας κοιτάνε στα δόντια
    Οι άνθρωποι, σκέψου,
    θα μιλάνε με χρώματα
    κι άλλοι με νότες
    να φυλάξεις μοναχά
    σε μια μεγάλη φιάλη με νερό
    λέξεις κι έννοιες σαν κι αυτές :
    απροσάρμοστοι, καταπίεση,
    μοναξιά, τιμή, κέρδος, εξευτελισμός
    για το μάθημα της Ιστορίας
    Είναι Μαρία, δε θέλω να λέω ψέματα,
    δύσκολοι καιροί και θα' ρθουνε κι άλλοι
    δε ξέρω, μην περιμένεις κι από μένα πολλά
    τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
    κι απ' όσα διάβασα ένα κράτησα καλά
    Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος
    Θα την αλλάξουμε τη ζωή
    ...παρ' όλα αυτά Μαρία

    ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΩΓΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμένα, μόνο και μόνο το "θά ρθει καιρός που θα ξέρουμε γιατί γίνονται όλα αυτά, γιατί τόσος πόνος..." μου φαίνεται αισιόδοξο, Στελλί!!!

    Κ δεν είναι τυχαίο που είμαι ο τρίτος που το βλέπει έτσι, εε;;

    Το ποίημα της Γώγου που ξεκίνησε ο κων/νος και συνέχισες εσύ, δεν το γνώριζα... Απίστευτο!

    Τρελή ένσταση: Γιατί να μην έχουν 2 και 3 και 98763 αναγνώσεις τα δικά σας κείμενα, και γιατί να εξυπακούεται ότι του Τσέχωφ θα έχουν; Χωρίς να αμφισβητώ φυσικά την προσφορά του (ούτε κανενός άλλου) σε λογοτεχνία / θέατρο, θεωρώ ότι και εδώ μέσα και σε πολλά πολλά μπλογκς έχουν γραφτεί ασύλληπτα πράγματα, που αν τα έγραφε κάποιος "αναγνωρισμένος", θα μιλάγαμε έως και για νόμπελ (που λέει ο λόγος, υπερβάλλω για να γίνω κατανοητός...)

    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @South Of The River

    Μμμμ... να δώσω μια μικρήηηηη ιδέα του πως εκλαμβάνω εγώ αυτήν ακριβώς τη φράση που βρίσκετε οι υπόλοιποι αισιόδοξη?

    Δεν βάζω λινκ για ολόκληρη την ανάρτηση, παραθέτω μόνο το επίμαχο σημείο: (αφορά μία από τις παλιότερες αναρτήσεις μου εδώ μέσα, κι έχει γραφτεί μερικά χρόνια πριν ανοίξω καν το μπλογκ)

    ... Πάντα ήλπιζα ότι με κάποιο τρόπο άμα πεθάνω θα το μάθω.
    Γενικώς ότι θα μάθω τα πάντα,
    δεν θα έχω πλέον αναπάντητα ερωτήματα, ανησυχίες, τίποτα.


    Need to say no more...

    Το παρακάτω δε, μην το πιάσω, θα σημειωθούν αυτοκτονίες, και θα τό 'χω και βάρος...

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    To Νόμπελ λέω να το φάω εδώ, μη μου το τυλίξετε...



    Πέρα από την πλάκα, δεν διαφωνώ μαζί σου. Απλά πιστευώ ότι ο χρόνος δείχνει τι ήταν διαμάντι και τι άνθρακας. Ο χρόνος πια έχει κρίνει το έργο του Τσέχωφ, και μένει να κρίνει και του καθενός.

    (Αυτό το "του καθενός" εννοείται ότι δεν έχει καμμία σχέση με μένα, έτσι????????????????? Για λογοτέχνες μιλώ!!!!!!!!!!)



    Φιλιά πολλά πολλά πολλά κι από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΣΧΕΤΟ UPDATE:

    Αμ, δεν ήταν απλώς "πανσέληνος" αυτό που με βρήκε στα καλά του καθουμένου... Απ' ότι μόλις πληροφορήθηκα, είναι "σεληνιακή πρωτοχρονιά"!!!

    Ευτυχώς που δεν πάθαμε και τίποτα, δηλαδή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλή πρωτοχρονιά λοιπόν !
    τι να πω ...
    γι'άλλο μπήκα να πω
    αλλά το αλλοπρόσαλλο εορταστικό μου πάει στην αναποδίλα !!!

    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !!!!!!!!!
    να τσουγκρίσουμε κιόλας ?

    -----------------------------

    εγώ δεν βλέπω μυστήριο.
    ούτε στα δύσκολα
    ούτε στα όμορφα .
    άντε ίσως στα όμορφα λίγο ...

    δεν περιμένω να εξηγηθεί το γιατί .
    δεν υπάρχει γιατί (why me? τύπου)
    όλα συμβαίνουν σε όλους.
    άμα σκας την μούρη πιο έξω θα σε βρουν περισσότερα .
    και ζόρια και ευτυχία.

    τι θες ?
    λίγα κι απο τα δύο
    ή όσο είναι νάρθει και παραπάνω ?

    BRING THEM ON ~!!!!!!!!!!!!!

    στελλάκι μου?
    έιπαμε:
    λυγάμε. ΔΕΝ ΣΠΑΜΕ .

    αγαμίδιαπια!

    ας γαμηθούμε στα δύσκολα
    αν είναι να γαμηθούμε κι όμορφα .

    διαφωνιιιιιιείς ...?

    μήπως έπρεπε να κλείσεις τα σχόλια ...?
    :)
    τόπιασα ή είμαι εκτός ?

    χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν το εχω διαβασει το βιβλιο :)

    Ο παππους του Δ διαβαζει πολλα βιβλια. Κοντευει τα 90 και μας ζηταει συνεχεια βιβλια. Οταν τον πετυχαινουμε Σερρες μου διηγειται αποσπασματα απο βιβλια που εχει διαβασει!
    Αυτα τα χριστουγεννα μου ελεγε για τις 3 αδερφες του Τσεχοφ :) κι εγω καθομουν και τον ακουγα σαν μικρο παιδι :)

    Μου αρεσει το υφος της γραφης. Θελω πολυ να το διαβασω.

    Καπου κρυβεις μια αισιοδοξια και δεν ξερεις πως να την βγαλεις διχως να χασεις την πικρα σου :)

    Καλημερα Στελλαρα μου!
    xxxxxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @maya

    Δεν διαφωνούμε πουθενά, απλά δεν ήταν αυτό το σημείο που κέντρισε εμένα στο συγκεκριμένο απόσπασμα.

    Επίσης για μένα είναι το ακριβώς αντίθετο της αισιοδοξίας αυτό το πράγμα. Συμβιβασμό και παραίτηση βλέπω.

    Πιθανότατα έχει σημασία το πως εισπράττει κανείς όλο το έργο και το τι εικόνα έχει σχηματίσει για τον κάθε χαρακτήρα.

    Εγώ βλέπω σ' όλο το έργο μια Ειρήνα να θέλει να ξεφύγει, να ελπίζει, και στο τέλος να παραιτείται και να συμβιβάζεται.

    Αυτή η υποταγή στη μοίρα, αυτό το "κάνω πέρα τον εαυτό μου κι επιβιώνω αντί να ζω", εμένα προσωπικά με τρελαίνει. Ίσως γιατί έχω αναγκαστεί για μεγάλο διάστημα να το κάνω. Και το μόνο που εύχομαι είναι να μην ξαναγκαστώ ποτέ.

    Αυτά, λίγο βιαστικά και πρόχειρα, για να δώσω μια "μυρωδιά".

    Καλή μας μέρα, καλή μας βδομάδα, καλό μας μήνα, και καλά κρασιά!!!!!

    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Dee Dee

    Α, τό 'χεις και πρόσφατο δηλαδή εσύ, ε? Έστω κι μέσα από αφήγηση.

    Πάντως είπες θεϊκή ατάκα:

    Καπου κρυβεις μια αισιοδοξια και δεν ξερεις πως να την βγαλεις διχως να χασεις την πικρα σου

    Αυτό δεν το είχα σκεφτεί ποτέ για μένα, και το μόνο σίγουρο είναι ότι μου έδωσε τροφή για σκέψη. Βρε λες? Ειλικρινά προβληματίστηκα και θέλει πολύ επεξεργασία το πράγμα...

    Ξέρω σίγουρα ότι συνήθως φοβάμαι να "χαρώ" μη μου γυρίσουν όλα τούμπα. Τις τρέμω τις "μεγάλες προσδοκίες". Θέλω να χαίρομαι για ό,τι μού 'ρθει, αντί να λυπάμαι για αυτά που περίμενα και δεν ήρθαν ποτέ. Αν εννοούσες κάτι τέτοιο, έχεις πέσει πολύ "μέσα".

    Φιλιά πολλά πολλά, κοριτσάρα μου, νά 'σαι καλά που περνάς εσύ τουλάχιστον και τα λέμε, γιατί εγώ έχω γίνει πολύ μουλάρα!!!

    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ



    @quartier libre

    Καλή σου μέρα! :) :) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ξαναγκαστώ?

    ξαναγκαστώ??????

    τι γράφει ο άνθρωπος όταν βιάζεται...

    τσκ τσκ τσκ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. α καλά !

    αυ΄το το καλά κρασιά
    τόγραψα πριν λίγο στου κωνσταντίνου !!!

    τα μεγάλα μυαλά... ένα πραμα ?

    καρασμάτς αισιόδοξο
    έτσι για το γαμότο
    χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. εγώ πάλι δεν νομίζω θα έρθει ποτέ τέτοιος καιρός...οπότε με την δουλειά θα μείνουμε.
    Στη Μόσχα αδερφές μου στη Μόσχα.
    Καλό μήνααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @mahler76

    Αμ, αυτό είναι το θέμα! Ότι με τη δουλειά θα μείνει αλλά χωρίς το "Στη Μόσχα αδελφές μου στη Μόσχα"!

    Μπορεί να μας τά 'χε κάνει τούμπανο όλο το έργο με τη Μόσχα, αλλά ήλπιζε σε κάτι. Σ' αυτό τον μονόλογο, απλά παραδίνεται στη μοίρα της.

    Προσπαθεί να θάψει τη Μόσχα και ελπίζει στο χιόνι του χειμώνα για βοήθεια ως προς αυτό.

    Κάπως έτσι μου βγήκε και ο τίτλος του ποστ... για όλα αυτά που αναγκαζόμαστε να θάψουμε... I hope it snows enough...

    (Τεράστια παρένθεση: Μια πολύ μεγάλη μερίδα, θεωρεί ότι η Ειρήνα δεν "ήταν στα καλά της" όσο αρνιόταν να συμβιβαστεί με την παρούσα κατάσταση και είχε το κόλλημα με την επιστροφή στη Μόσχα. Και πως αυτός ο μονόλογος δείχνει ότι "ήρθε στα συγκαλά της". Κρατούν ως ηθικό δίδαγμα ότι και καλά "επιτέλους αποδέχτηκε την πραγματικότητα και λειτουργεί φυσιολογικά". Δηλαδή το αντίθετο από αυτό που λέω εγώ παραπάνω. Αδιαφορώ. Κι όποιος τραβάει ζόρι να πα να βρει τον Τσέχωφ να του ζητήσει εξηγήσεις...)

    Καλό μήνα, κουτσούνι μου, σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. εγώ δεν το έχω διαβάσει το έργο (ντροπή μου το ξέρω) όμως εσένα δεν σε κόβω να σε εμποδίζει κανένα χιόνι να κάνεις αυτό που γουστάρεις, να φτάσεις στη Μόσχα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @mahler76

    Γιατί ντροπή καλέ? Εγώ έχω δει τις όπερες που έχεις δει εσύ? Κι εσύ μπήκες και στη διαδικασία να σχολιάσεις σε μένα. Εγώ μπαίνω σε σένα, διαβάζω, καταπίνω τη γλώσσα μου και φεύγω! Χαχαχααααα!!!!!!!

    (Πολύ γλυκό αυτό που είπες για μένα. Μακάρι να είναι έτσι δεν είμαι σίγουρη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποτε το έχω καταφέρει, είχα από δίπλα μερικά αξιολάτρευτα "εκχιονιστικά" σαν και του λόγου σου...)

    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ε ναι αλλά οι 3 αδερφές είναι κλασσικό θα έπρεπε να το έχω διαβάσει. Λοιπόν αν θές να βάλω αλυσίδες και να ρίξω δεξιά και αριστερά το χιόνι του δρόμου πες μου.
    Φιλούρες με τρέλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στελλα μου

    εννοουσα οτι εχεις ντυθει τοσο την πικρα, που τις μερες που νιωθεις καλα κοντευεις να νιωθεις κι ενοχες απο πανω :):)

    Δεν πεφτω παντα μεσα στα ψυχογραφηματα....ειδικα οταν στοχευω απο τοσο μακρυα :)

    Δεν μπορω αυτο το πινγκ-πονγκ με τις επισκεψεις στα μπλογκς και το ξερεις, εξαφανιζομαι κι εγω κατα καιρους. Σε παρακαλω να παραμεινεις μουλαρα, καλυτερη εντυπωση μου κανεις :)

    Καλημερα Στελλαρα μου!

    xxxxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τι κι αν μάθουμε... μου αρέσει το μυστήριο της ζωής.

    Ομως κι αν ακόμα υπάρχει μοίρα πιστεύω ότι εμείς έχουμε την τελική επιλογή. Μάλιστα αν δεν πάρουμε καλά τα μαθήματα της ζωής, μάλλον εκείνα θα επαναληφθούν...

    Κι εγω τρέχω τρέχω τρέχω αλλά δεν αφήνω κανένα δευτερόλεπτο ανεκμετάλευτο στον χρόνο...

    όλα δικά μου!

    Φιλιά

    ααα και κορίτσια τα κρασιά έγιναν. Τώρα ανοίγουν τα βαρέλια. Οτι έγινε, έγινε ;-ppppppppppppp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @mahler76

    Εδώ και αρκετό καιρό, επικρατεί ηλιοφάνεια, αλλά είναι ωραίο να ξέρω πως αν μπλοκαριστώ από χιόνια, είσαι stand by!

    Σ' ευχαριστώ!



    @Dee Dee

    Τώρα όμως, αν κι από τα πεντακόσια-τόσα χιλιόμετρα, μια χαρά τον βρήκες τον στόχο σου!

    Φιλιά και καλημέρες!

    (Η μουλάρα σου...)

    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ


    @Αλεξάνδρα

    Σωστά... και το πολλάκις αμαρτείν... δεν δείχνει και πολύ σοφία...

    Οπότε απλά ελπίζω να είμαι καλή μαθήτρια και να μην ξαναπερνάω κάθε Σεπτέμβρη.

    Φιλούμπες και καλημέρες!!!

    (θα το τσακίσουμε το γιοματάρι???)

    ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή